3 trends voor jouw content in 2023

3 trends voor jouw content in 2023

Content marketing blijft evolueren. Trends komen en gaan, maar welke zijn nu écht de moeite om op in te spelen? In deze blog ontdek je de trends waar wij in geloven en de komende tijd dus ook op zullen inzetten. Laat je inspireren! 

 

Korte video’s are here to stay

Korte video’s blijven scoren. Bewegende beelden trekken de aandacht en sleuren je mee down the big black TikTok-hole! Maar moet je dan ook dansende video’s beginnen maken om de aandacht te trekken? Nee, gelukkig niet. 

 

Hoe kan je toch op de video trend inspelen zonder zelf video’s te moeten maken? Simpel, door eenvoudige animaties toe te voegen aan je visuals. Een platte visual met tekst wordt op die manier meteen interessanter. 

 

Ook slim: een paar beelden snel na elkaar laten verschijnen in een video, in plaats van ze allemaal apart als foto toe te voegen. Het belangrijkste om te onthouden als je video meer wil integreren? Zorg dat je meteen de aandacht grijpt en start met je belangrijkste boodschap eerst. 

 

Instant gratification, zodat je volger blijft terugkomen voor meer.  

 

AI in digitale marketing

Met de lancering van ChatGPT krijgt artificiële intelligentie, kortweg AI, een rol in copywriting en content creatie. Meteen na de ontmoeting tussen het grote publiek en de tool, stond de media bol van doemscenario’s waarbij de copywriter binnenkort overbodig wordt. Wij geloven niet dat het zo’n vaart zal lopen, en zijn vooral onder de indruk van de snelheid waarmee ChatGPT onze vragen kan beantwoorden. 

 

De tool vormt de perfecte brainstompartner die supersnel een antwoord op je vraag heeft. Maar de persoonlijke touch in de copy, die je content echt af maakt? Daar zijn wij nog voor nodig. Ook het strategisch inzetten van content kan ChatGPT nog niet. Het blijft een computer, geen persoon.

 

Wij zien AI daarom niet als een bedreiging, maar als een tool die ons werk aanvult! Zijn we op zoek naar inspiratie voor content of willen we graag meer weten over een bepaald onderwerp? Dan gooien we de vraag even in ChatGPT. De tekst die dan verschijnt, informeert en inspireert ons. En daarna laten wij onze creativiteit er nog op los. Wil je graag meer weten over AI in de digitale wereld? Lees dan zeker onze vorige blog

 

Creëer interactie met je volgers

Een persoonlijke connectie met je volgers is goud waard! Nu het dankzij AI nòg makkelijker is geworden om informatie in een vingerknip te vinden, zit je publiek niet meer te wachten op tips en tricks die ze zelf kunnen opzoeken. 

 

Toekomstige klanten zijn op zoek naar een persoonlijke klik. Zorg er dus voor dat je een relatie opbouwt met je publiek, dat ze zich betrokken voelen bij jouw content. Hoe doe je dat? Door in te zetten op interactie! 

 

Hoe creëer je interactie? Door een vraag te stellen, bijvoorbeeld bij het afsluiten van je post of een poll aan je story’s toe te voegen op social media. Maar ook door echt te durven zeggen wat je denkt, gaan staan voor waar je in gelooft en een duidelijk statement innemen. 

 

Mag je dan geen tips en tricks meer delen? Natuurlijk wel, je wil nog altijd laten zien dat je expert bent en weet waarover je het hebt. Maar maak het persoonlijk, overgiet je tips en tricks met een persoonlijke stijl en voeg er anekdotes, cases en verhalen aan toe. 

 

Content trends

Content trends zijn belangrijk, maar niet klakkeloos in te zetten. Het allerbelangrijkste is dat jij een contentstrategie bepaalt die voor jouw bedrijf en toekomstige klanten werkt. Benieuwd naar hoe je tot die strategie komt? Boek dan nu bij ons een Strategiedag! Tijdens de sessie nemen je mee door de bouwstenen van contentmarketing en bouw jij, samen met ons, jouw eigen contentfabriek. Neem gerust contact met ons op!