Hoe kom je moeiteloos aan meer leads voor je bedrijf?

Hoe kom je moeiteloos aan meer leads voor je bedrijf?

Leads. Leadmagnet. Leadcampagne. 3 onmisbare begrippen voor een (online) ondernemer. Toch worden ze soms vergeten of wordt het belang ervan onderschat. In deze blog ontdek je alles over deze 3 begrippen. Wat betekenen ze, waarom zijn ze belangrijk en hoe integreer je ze? 

 

Leads, leadmagnet en leadcampagne

We beginnen bij het begin: leads. Een lead is een potentiële klant, waarvan we weten dat we hem kunnen helpen met onze producten en/of diensten. Alleen weet hij dat zelf nog niet helemaal, dus helpen we hem bij het maken van de juiste keuze. 

 

Hoe kan je hen helpen bij het maken van die keuze? Door een een gratis weggever, ook wel ‘leadmagnet’ genoemd. Dat kan bijvoorbeeld een e-book, checklist, webinar, werkboek of een gratis product zijn. Belangrijk is dat het waardevol is voor je leads én dat ze er meteen mee aan de slag kunnen gaan. Instant gratification, check! 

 

Een tip om ervoor te zorgen dat je leadmagnet waardevol is: formuleer een antwoord op onderstaande vragen. Je zal zien dat je zo een beter beeld krijgt van het type weggever dat je voor je potentiële klanten kan maken.  

 

  • Waar ligt je publiek wakker van? 
  • Hoe kan jij hen daar gratis bij helpen? 
  • Op welke vraag van je publiek geef je een antwoord met de weggever? 
  • In welke vorm ontvangt je publiek dat het liefst? 
  • Aan welk product of dienst uit je aanbod kan je de weggever koppelen? 

 

Eens je doelpubliek je kent, dankzij je leadmagnet, is het belangrijk om jullie band op te bouwen én te versterken. Dat doe je door een e-mailfunnel. Dat zijn mails die automatisch na je gratis weggever naar je doelpubliek verstuurd worden. Op die manier kan je onder andere vertellen wie je bent, welke struggle je leads ervaren en hoe jij dat kan oplossen. In je laatste mailtje haal je je beste sales pitch naar boven en benadruk je dat jij de oplossing hebt voor het probleem waarvoor ze in eerste instantie de gratis weggever gedownload hebben. En dan duimen dat je leads klanten worden! 

 

Waarom is een leadcampagne zo belangrijk? 

Dankzij een leadcampagne leert je doelgroep je kennen. Meer nog: ze ontdekken dat jij iets heel waardevols te bieden hebt. In eerste instantie help je hen al met je gratis weggever. Ook in de mailtjes die nadien volgen, geef je hen concrete tips en vertel je hen hoe jij kan helpen hun probleem op te lossen. Een win-winsituatie dus! 

 

Iets om te onthouden: een goede band tussen jou en je potentiële klant is goud waard. Als er een goede band is, dan is je doelpubliek sneller geneigd om over te gaan tot een aankoop. En dat is natuurlijk jouw doel! 

 

Hoe integreer ik een leadcampagne? 

Een leadcampagne opzetten gaat niet over één nacht ijs. Het vraagt veel denkwerk en uitvoerend werk. Maar eens het er staat, dan hoef je er nog maar weinig naar om te kijken. 

 

Wil jij ook een leadcampagne opzetten, maar kan je daar ondersteuning bij gebruiken? Dan is onze driedaagse LEADBOOSTER helemaal iets voor jou! Onze content expert Evi, advertising expert Laurann en automatisatie expert Silke begeleiden je doorheen het hele traject. Het doel? Van jouw bedrijf een onweerstaanbare business maken voor potentiële klanten. 

 

Je ontdekt alles over onze driedaagse LEADBOOSTER op www.supportyourbusiness.be/leadbooster. Er zijn nog maar 3 plaatsjes vrij, dus schrijf je snel in als je erbij wil zijn.