3 cruciale content vragen voor je begint te creëren

3 cruciale content vragen voor je begint te creëren

Bij De Contentfabriek zijn we allergisch aan content maken om content te maken. Er is al genoeg ruis te vinden online, daar willen we niet aan bijdragen, en jij waarschijnlijk ook niet. Maar hoe zorg je dan voor doelgerichte content waarmee je jouw doelpubliek raakt? Door deze 3 cruciale content vragen te beantwoorden voor je begint met creëren! 

 

3 cruciale vragen

 

Om doelgerichte content te creëren moet je weten voor wie je content maakt, wat je wil dat de persoon die de content consumeert ervan onthoudt én welke actie je wil dat ze nemen na het ontdekken van jouw content. 

 

Stel jezelf dus telkens opnieuw deze drie vragen voor je begint:

 

1. Voor wie is de content? 

 

Je ideale klant, natuurlijk! Klinkt heel logisch, maar toch wordt er nog vaak content gemaakt vanuit wat het bedrijf wil vertellen en niet waar de klant behoefte aan heeft. 

Voor je begint mag je dus nog even voor jezelf uitmaken voor wie je de content maakt. Durf daarbij ook verder denken, en maak je content zo op dat die waardevol, inspirerend of amuserend is voor de lezer. Tijd is schaars, je wil dus dat je lezer het de moeite waard vindt om zijn kostbare tijd aan jouw content te spenderen. 

 

2. Wat moet de lezer onthouden? 

 

Deze vraag zit erbij om ervoor te zorgen dat je de focus behoudt op de noden van je ideale klant. Wat moet hij of zij zeker onthouden uit het stukje content dat jij gaat creëren? En hoe zorg je ervoor dat je dat zo gemakkelijk mogelijk maakt? Door deze vraag, vermijd je dat je irrelevante zijsprongen maakt in je content en blijf je to the point en duidelijk! Keep the goal in mind

 

3. Welke actie moet de lezer nemen?

 

Wat wil je dat de lezer doet nadat hij of zij jouw content heeft geconsumeerd? Heel vaak wordt een call to action vergeten, wat natuurlijk zonde is want zo loop je misschien wel een fijne lead mis. Een call to action hoeft trouwens zeker niet altijd ‘agressief’ te zijn zoals ‘KOOP NU’. Je kan de lezer net zo goed uitnodigen om een volgend stukje content te consumeren, iets te downloaden of een reactie achter te laten. Maar zorg dat je lezer in actie komt! 

 

En nu komt onze actie 😉 Na het lezen van deze blog weet je welke vragen je jezelf moet stellen voor je content creëert, maar loop je vast op het bedenken van onderwerpen? Download dan onze gratis gids met 50+ content ideeën én een brainstormtechniek waarmee je in no time een blad vol inspiratie hebt.