In 3 stappen naar een krachtige titel

De titel van een artikel op je website moet drie dingen doen: de juiste verwachting scheppen, de lezer aanmoedigen om door te klikken en vertellen voor wie het artikel is. Dat zijn best veel elementen voor één zin en ik snap maar al te goed dat het niet gemakkelijk is. Met deze GET-methode schrijf je in drie stappen een krachtige titel die exact doet wat hierboven staat. Ontdek de drie stappen en schrijf altijd krachtige titels die aanzetten tot verder lezen!

 

1 – Grijp de aandacht

 

De aandacht grijpen doe je door een emotie uit te lokken, een voordeel te beloven of een gewenst resultaat te schetsen. Speel in op gevoelens als angst, plezier, controverse, nostalgie, belang of FOMO (fear of missing out).

 

2 – Engageer je lezer

 

Met de juiste titel open je een deur in het hoofd van je lezer. Hij of zij zal zo getriggerd worden om verder te lezen, want we houden niet van open eindes. Door jouw artikel te lezen, kan de lezer de deur nadien weer sluiten.

 

3 – Trek de juiste lezer aan

 

Probeer zo vaak als kan je lezer letterlijk of figuurlijk in je titel te verwerken zodat ze zich aangesproken voelen. In de titel van deze blog doe ik dat figuurlijk, ik spreek met de titel ‘In 3 stappen naar een krachtige titel’ lezers aan die exact dat willen weten. Maar het kan ook letterlijk, door je ideale lezer er mee in te verwerken.

 

Als jij een artikel schrijft met drie tips om een klein terras gezellig in te richten, zullen mensen met een grote tuin zich niet aangesproken voelen. Als jij je richt naar ondernemers, neem ze dan mee in je titel.

 

BONUSTIP

Titels schrijven is een vaardigheid die je kan trainen. Hoe meer je het doet, hoe beter je erin wordt. Ik nodig je uit om na het lezen van dit artikel je oude blogs eens te bekijken en de titels aan te passen met deze methode in je achterhoofd. Wedden dat je veel krachtigere titels schrijft?

 

Meer gratis tips over content marketing en schrijven? Ontdek snel onze andere gratis tips!

GRATIS DOWNLOAD

Een goede planning is het halve werk. Wij gaan een stapje verder en maken ruimte voor je bedrijfsdoelen in je content planning. Download de content planner en krijg via mail de werkwijze om hem te vullen. Gratis en voor niets!